Keď dvaja robia to isté - ako zaparkovať v Bratislave a v Kolíne

Autor: František Lefler | 15.4.2019 o 8:14 | Karma článku: 2,51 | Prečítané:  991x

Nemecký Kolín má cez milión obyvateľov, Bratislava menej ako polovicu. Problémy s dopravou a parkovaním by mali byť v porovnaní s Bratislavou dvojnásobné. Skutočne?

Bratislava a jej parkovacia politika. Bratislava premrhala počas posledných na červeno zamaľovaných nezávisle závislých primátorov možnosť ostať mestom, ktoré by bolo príjemným miestom na život. Svoju šancu mesto prehajdákalo. Len beznádejne zaostalý volič živený klamstvami populistov verí, že chybná voľba predstaviteľov mesta alebo štátu a dá napraviť. Nedá. Svet beží plnou parou vpred a naša krajina prešľapuje v blate na jednom mieste a vďaka oligarchickým médiám ani netuší, čo sa deje vo svete. Boľševická úderka v čele krajiny presviedča o raketovom raste hospodárstva, o historickom raste miezd a nevedomí voliči tomu ešte stále veria. Bežný bača si “nevygúgli”, že rast miezd v rámci V4 máme najslabší, alebo že priepasť v hospodárskej oblasti medzi Slovenskom a vyspelou časťou Európy sa opäť začala zväčšovať, čiže vďaka SMERáckemu populizmu Slovensko ani neuvažuje o žiadnych ďalších reformách, ale raketovo zvyšuje zadlžovanie krajiny nekoncepčným rozdávaním sociálnych balíčkov. Nikto ale zatiaľ nevysvetlil tento paradox. Ak žijeme v takom blahobyte o akom tvrdí tento vodca, načo sú potom sociálne balíčky? Alebo že by opäť len jednoducho klamal a zavádzal?

Prejsť autom po Bratislave je čin hodný ocenenia. Ak mestom prejdete bez ujmy a ak sa vám podarí aj zaparkovať. Ak prejdete bez úrazu cez križovatky, na ktorých sa v Bratislave už bežne jazdí na červenú, tak si môžete gratulovať.

 S veľkou slávou prezentovaná oprava zničených ciest skončila opravou len malej časti bratislavskej cestnej siete, takých chodníkov sa prakticky nedotkla vôbec a cyklochodníky pre bývalé vedenie mesta boli len zbytočnou príťažou. Populistický predvolebný počin predchádzajúceho primátora s veľkou opravou ciest sa z veľkej časti minul účinkom.

Autom sme vošli do mesta. A teraz, kde zaparkovať? Ako sa dozviem, či je niekde v okolí môjho cieľa možnosť zaparkovať? Na to je jednoduchá odpoveď. Nedozviete sa. V takom Kolíne pomôže napríklad:  https://www.stadt-koeln.de/leben-in-koeln/verkehr/parken/  sa dozviete  aj o parkovacích domoch v meste a ich aktuálnej vyťaženosti. Takže si vyberiete a zvolíte si optímálnu trasu. Takáto možnosť určite existuje aj v iných mestách. Ale Bratislava medzi nimi nie je, takže krúžite, krúžite.

Kolínčania si môžu kúpiť parkovaciu kartu, ktorá ich zvýhodňuje pred návštevníkmi mesta. Kúpite si ju za 30 euro ročne. Bratislava predpokladá 49 euro za rok. A má polovicu obyvateľov. Nepomer? Hlavný problém ja osobne ale v cene nevidím. Skôr v nefunkčnosti systému.  A v takom porovnaní s Nemeckom máme neporovnateľné služby zo strany štátu a obcí, neporovnateľné mzdy, porovnať sa dajú jedine násobkami, takýmito výpočtami by sa dalo pokračovať bez konca. 

V Kolíne alebo v ktoromkoľvek meste civilizovanej časti Európy neexistuje taká anarchia v doprave, ako v Bratislave. Vyhováranie sa na neexistujúcu parkovaciu politiku v meste je len zastieranie skutočných problémov. Skutočným problémom nielen Bratislavy je minimálne v dopravnej oblasti  takmer nefungujúca polícia. A nielen jedna, Bratislava má políciu štátnu a políciu mestskú. Statickú dopravu prakticky nerieši žiadna. Každý, kto sa v meste viezol niekedy za policajným autom, tak musel zaregistrovať, že policajti prechádzajú popri autách porušujúcich dopravné predpisy bez zaváhania ďalej. Absolútne si ich nevšímajú. A tu nepomôže žiadna parkovacia politika.  Podľa SMERáckeho vodcu bývalý najlepší minister vnútra za viac ako desať rokov zdecimoval políciu na úroveň skorumpovanej rozvojovej krajiny. Policajti namiesto práce v teréne vysedávajú v kanceláriách a vypĺňajú tabuľky tak, aby si deklarovanými výsledkami zabezpečili odmeny za údajne perfektne vykonanú prácu. Mestská polícia parkovanie neochotne rieši len na telefonické podnety, z vlastnej iniciatívy prakticky vôbec. Takže sen o zlepšení situácie prijatím pravidiel parkovania je len jednou malou časťou problému. Tieto pravidlá pomôžu zmenšiť problémy s parkovaním len pre obyvateľov. Pokiaľ polície nezačnú pracovať aspoň zčasti tak, ako by sa patrilo, tak celé toto divadlo okolo parkovacích pravidiel je prakticky zbytočné. Ak ho nebudú vynucovať policajti, tak nemá žiadny zmysel. Lebo napríklad v zime policajti nebudú robiť opäť nič, lebo neodhrnutý sneh prekryje čiary a výhovorka policajta je na svete. Dnes je to bežnou výhovorkou policajtov na ich nečinnosť a zajtra to tak nebude? Ak ostanú na vedúcich miestach polícií tí istí náčelníci, tak to ostane pri starom.

Myslím si, že každý, čo len trochu objektívne zmýšľajúci človek, nájde vinníka len na zopár príkladoch bratislavského parkovania. U mňa osobne tu nie sú vinníkom neexistujúce pravidlá parkovania v Bratislave. Vinný je niekto úplne iný.

Pravdepodobne nečakajme od primátora zázraky a nečakajme ďalšie mesiace na nové pravidlá, možno ministerka vnútra by mohla zodpovedať otázku prečo policajti v Bratislave nerieša prejazdy na červenú cez križovatky, parkovanie a mnoho ďalšieho.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Threema je anonymná, ale prokurátori sú presvedčení, že správy sú od Kočnera

Policajti neprelomili šifrovanie, Tóth im odovzdal Kočnerov mobil.

Komentár šéfredaktorky

Nemôžu zo seba vyvrátiť Kočnera ako pokazené jedlo

Kočner nie je fikcia, nie je vymyslená Marvelovská figúrka.


Už ste čítali?