Bikescharing v Bratislave opäť po slovensky

Autor: František Lefler | 3.7.2017 o 8:01 | Karma článku: 8,38 | Prečítané:  2532x

Bikesharing v Bratislave mi pripomína nákup lietadiel bez letiska a dohodnutých leteckých koridorov.

 

Bratislava má zúfalý nedostatok cyklistických trás, akejkoľvek infraštruktúry pre cyklodopravu, legislatívnych podmienok, skutočnej snahy mesta a mestských častí o uvedenie reálnej cyklistickej dopravy do života, nehovoriac o vzťahoch vodič - chodec - cyklista,  ale Bratislava v spolupráci s investorom - Slovnaftom už ide nakupovať bicykle a spúšťať celý projekt. 

Mám taký pocit, že poslanci pravdepodobne nenavštívili tie časti Európy, kde cyklodoprava reálne funguje a ako keby si neuvedomovali, že nákup bicyklov je pri začiatkoch budovania cyklodopravy v meste ten posledný krok, ktorý je potrebné urobiť. Možno by pomohlo, ak by  kompetentní politickí nominanti sadli na bicykel a skúsili prísť do práce, ísť na dajaký úrad niečo vybaviť, prípadne na nákup do obchodu. V Bratislave sa v posledných obdobiach rapídne rozmohli krádeže bicyklov. Skúste ísť do práce na bicykli. Máte ho kde odstaviť? Môžete sa po príchode do práce osprchovať? Poďte si čokoľvek  na magistrát alebo ktorúkoľvek mestskú časť vybaviť. Máte si kde uzamknúť bicykel? Poďte do akéhokoľvek obchodu vrátane obchodných centier. Kde si odložíte bicykel? Že nemáte kde? Načo si potom kúpim alebo požičiam bicykel? Aby mi ho rovno ukradli?

Chápem, že mesto nemôže suplovať pri podpore cyklodopravy zamestnávateľov alebo policajtov. Ale máte vy na magistráte, alebo mestských častiach pre zamestnancov, ktorí prídu do práce ne bicykli sprchy? Nemáte? Ako chcete potom, aby ľudia využívali bicykle na dopravu? Potom asi veľmi nechcete.Máte pred úradmi funkčné stojany pre bicykle? Nemáte? Prečo?  Prečo sú cyklochodníky len namaľované na ceste a väčšina z nich je "neviditeľná" ? Lebo dopravné značenie sa obnovuje podľa finančných možností mesta. Takto mi odpísal magistrát, to nie je môj výmysel.

Nikto ma nepresvedčí o tom, že toľko deklarovaná spolupráca mesta s investorom je len začiatkom niečo úplne iného. Žiadna súkromná spoločnosť nedá peniaze do dajakého projektu len tak. Bez akejkoľvek protihodnoty. Neviem akej, ale akejkoľvek. Takže si myslím, že tento projekt je len ďalšou dymovou clonou na dačo, čo sa udeje v budúcnosti. A vy, politickí nominanti, môžete hovoriť čo chcete. 

Pre veľmi zjednodušenú ilustráciu vám ponúkam zopár fotografií z mesta, kde cyklodoprava funguje a kde to s ňou myslia na rozdiel od Bratislavy vážne.

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

AUTO

Minúta po minúte: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otáčali do protismeru

Polícia otáčala autá cez protismer naspäť do Bratislavy.

KOMENTÁRE

Susedia ich nechcú. Ani vtedy, keď sú to poriadni ľudia

Odťahujú sa od nich. Stále začínajú odznova.


Už ste čítali?