reklama

Keď dvaja robia to isté - Okolo Slovenska alebo Tour de France

Cyklistický pretek Okolo Slovenska alebo Tour de France? Nájdi rozdiel, alebo čo majú spoločné? Veľmi veľa alebo nič?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Pred nejakým časom som sa pri jednej zo svojich ciest takmer neplánovane priplietol do cesty preteku Giro d'Italia a bol som priam fascinovaný. Vidieť a cítiť tento pretek z okraja cesty a pozerať ho v televízii, to je väčší rozdiel ako napríklad lízať zmrzlinu cez sklo v porovnaní s ponorením jazyka do tejto studenej nádhery.

Atmosféra ma tak chytila, že som si povedal, že musím zažiť niečo viac a minulý rok som sa už plánovite ako divák zúčastnil na jednej etape Tour de France, vybral som si časť v okolí Mont Blanc, hlavne nabudený predchádzajúcimi úspechmi Sagana. Bolo by na veľmi dlho rozpisovať sa o amosfére pretekov, množstve sprievodných vozidiel, reklamných vozidiel, ktoré už dobré dve hodiny pred plánovaným prejazdom zabávali tisíce divákov hudbou, tancami na autách, rozdávaním množstva reklamných predmetov, proste atmosféra elektrizujúca. Je to proste úžasné divadlo a zábava, ktorej som už neodolal a pôjdem aj tento rok štartovať Sagana do Düsseldorfu. Nie som síce veľký cyklistický fanúšik, ale tá atmosféra ma uchvátila. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomienky na minuloročnú Tour de Franc mi pripomína týchto zopár záberov, ktoré ilustrujú legendárnu Tour.

cesta sa musí najprv vyčistiť
cesta sa musí najprv vyčistiť (zdroj: Lf)
Aby nebolo teplo
Aby nebolo teplo (zdroj: Lf)
zábava a reklama musí byť
zábava a reklama musí byť (zdroj: Lf)
všetko možné
všetko možné (zdroj: Lf)
cyklista
cyklista (zdroj: Lf)
reklama
reklama (zdroj: Lf)
rozdali určite desiatky kilogramov cukríkov
rozdali určite desiatky kilogramov cukríkov (zdroj: Lf)
aj tanec patrí k zábave
aj tanec patrí k zábave (zdroj: Lf)
kto nájde Sagana?
kto nájde Sagana? (zdroj: Lf)

S radosťou som zaregistroval cyklistické etapové preteky u nás Okolo Slovenska 2017. Tiež som si povedal, že je to treba vidieť. Samozrejme neočakávam slovenské Tour, ale teším sa. 

Počasie bolo od rána premenlivé a nakoľko času habadej, tak som sa vybral z Bratislavy smerom na myjavské kopanice s dostatočnou časovou rezervou a cestou mimo diaľnic, veď takýto časový luxus si nie vždy môžem dovoliť. Sklamaním bol ale pre mňa tento presun lebo ten tankodrom nazývajú cestami asi len politickí nominanti, ktorí vysvetľujú ovečkám na Slovensku, že raz bude lepšie. Trasu som si čiastočne zmenil a rozložil som si pozorovací bod za Čachticami vo Višňovom. Cesta vedie krásnym prostredím s úžasným tichom, prerušovaným len zvukmi prírody.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prenesieme sa naspäť na Slovensko. Je škoda, že u nás pri prejazde dedinami akurát tak vyšli ľudia pred svoj dom a ani poriadne nevedeli čo sa deje. Pred dom ich dostali akurát policajné majáky so sirénami - pôsobilo to ako keď policajná svorka naháňa dajaké mladé dievčatá v aute, ktoré nezastavia na policajný pokyn.

pod čachtickým hradom
pod čachtickým hradom (zdroj: Lf)
Višňové
Višňové (zdroj: Lf)
Višňové
Višňové (zdroj: Lf)
záujem - nezáujem
záujem - nezáujem (zdroj: Lf)

Tentoraz som si zvolil Bukovú pri Trstíne.

asi 15 minút pred prejazdom pelotónu
asi 15 minút pred prejazdom pelotónu (zdroj: Lf)
osamotený
osamotený (zdroj: Lf)

Zhodnem sa s prezidentom zväzu cyklistiky v tom, že veríme, že to bude každý rok lepšie a budeme sa všetci tešiť.Bol by som ale rád, ak by si ľudia aspoň vo svojej dedine pozreli cyklistov. Určite je to kultivovanejšie divadlo, ako bitky a surovosti napríklad pri takom hokeji. Tak možno raz

František Lefler

František Lefler

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  43x

som človek, ktorého stále zaujíma dianie okolo nás a nie je mi to ľahostajné lebo nadobúdam pocit, že prežívame Déjà vu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu